Monday, November 10, 2014

SYUKUR

Haru ni kelas habis awal.
Tp kelas habis lepas bas dah jalan.
Masa tu baru pukul 4ptg..
And next bas dtg pukul 5.30..

Sedih la jugak sebab besok ada test.
Kalau balik awal boleh la rehat kejap kat bilik..
Lepastu baca buku.

Sementara tggu kat bas stop tu, ada la lecturer kitaorg lalu.. Kitaorg pon buat muka seposen. Malu mintak tompang nak balik..Tp madam kata x boleh.. Hahaha

Pastu kitaorg usha la kereta dia dari jauh.. Kitaorg ckp antara kitaorg, "mdm.. Kereta mdm besar.. Nak tompang.. Haha" pastu siap mengharap yg konon2 nya bila dia keluar parking dia nak stop la kat dpn bas stop tu... Siap tadah tgn doa kat bas stop tu hoping mdm stop kereta nnt hahah

Tetiba masa tgh tggu,
Aku ternampak sir kitaorg KI haritu..
Dia mmg baik la.. Aku tegur la, "Sir.. " pastu dia nampak kitaorg.. Tetiba dia tanya, "Nak balik ke?" kitaorg of kos la jwb nakkkk hahaha pastu dia pon kata jom! Ya allah... Bersyukur sgt time tu...

Aku rasa tersedar bila perkara mcm ni berlaku..
Dan aku malu.

Malu pada maha pencipta yg sentiasa mendengar rintihan hati aku..
Tapi apa yang aku balas atas bantuannya?

Aku leka, aku lalai...

Sedarlah wahai diri,
Hari berlalu pergi,
Tapi engkau masih berdiri,
Menanti hari untuk berlari,
Ke arah ilahi...

Kalau bukan sekarang, bila lagi???
Pergilah mengabdikan diri..

No comments: